Mijn favoriete programma’s, tools en software

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Nu onze community groot wordt, krijg ik steeds meer aanvragen van bedrijven die willen dat ik hun producten, software of tools promoot. Ik doe dat op 1 strikte voorwaarde: ik moet de tool zelf ook al gebruiken en daar heel enthousiast over zijn. En ik vertel er altijd bij dat ik affiliate ben als ik een product aanprijs. Je zult bij mij dus nooit reclame vinden voor programma’s die ik zelf niet ken of gebruik. Dat is echt een dikke, vette NO GO!

De afgelopen tijd moest ik meerdere reacties van fotografen verwijderen die producten aanprezen in deze groep en daar NIET bij vertelden dat ze affiliate zijn. Dat vind ik stom. Want als je zelf heel enthousiast bent over een tool, dan is het toch ook niet erg om erbij te vermelden dat je partner bent? Ik besloot dus een lijstje te maken met mijn favoriete tools en software. Mijn eigen ervaring en de ervaring met de honderden fotografen die ik begeleid en coach zitten verwerkt in deze lijst. Doe er je voordeel mee.

Ik zal deze lijst steeds bijwerken, uitbreiden en aanpassen. Heb je tips? Laat het me vooral weten!Oh en natuurlijk zet ik het er gewoon bij als ik affiliate ben van bepaalde programma’s 😉

PHOTO MECHANIC

Dit programma gebruik ik om mijn foto’s super snel uit te zoeken vanuit mijn kaartjes en ze te kopiëren naar een werkmap. Ik importeer op deze manier alléén de foto’s die ik wil houden. Ideaal! https://home.camerabits.com/

SPROUT STUDIO

Sprout is mijn redding! Wat er allemaal in zit? Agenda (gekoppeld aan mijn eigen), taken, CRM, leads, automatische workflows, e-mail (geautomatiseerd en handmatig), offertes en facturatie, boekhouding, client portal, galleries, design proofs, e-mailmarketing, kortom: alles wat ik nodig heb om niet helemaal gillend gek te worden. Sinds ik Sprout Studio gebruik, heb ik een aantal andere abonnementen op kunnen zeggen 😀 Ik ben affiliate van Sprout. Maar het leuke is dat JIJ ook korting krijgt als je deze link gebruikt: 20% op je jaarlijkse abonnement. https://www.TrySproutStudio.com/joketroost?ref=joketroost

ASANA

Ben je op zoek naar een plansysteem? Asana helpt je om je taken te managen. Ideaal systeem voor als je jouw to do’s wilt kunnen inplannen en afvinken. Ook kun je verschillende personen toewijzen aan een taak, taggen, notities en bijlagen toevoegen en taken een status geven. Met veel plezier veel gebruik van gemaakt! https://asana.com/

ACTIVE CAMPAIGN

Wil je een funnel bouwen en heb je een geautomatiseerd mailsysteem nodig? Ik heb in de loop van de jaren allerlei programma’s geprobeerd: Mailchimp, Convertkit, ik was er allemaal geen fan van. Toen ik Active Campaign vond, was ik meteen verkocht! Niet alleen werkt het als een trein, je kunt de mails ook nog eens heel mooi vormgeven en er zit een spamcheck in. Waar mails via Mailchimp vaak in de spam terechtkomen, is dat voor Active Campaign super goed geregeld.

Ik ben affiliate van Active Campaign en gebruik het zelf al jaren! https://www.activecampaign.com/?_r=9U36WRCQ

CANVA

Canva is een online designprogramma en het is helemaal TOP!!! In de betaalde variant (tientje per maand) kun je je eigen lettertypen, kleurenpaletten en logo’s uploaden zodat je alles standaard snel bij de hand hebt. Canva heeft alle formaten designs voor je klaar staan (denk aan: instagram post, facebook omslag enz.) en je kunt ook nog een gebruik maken van duizenden sjablonen, foto’s, elementen, en veel meer. Echt een aanrader!Let op: mijn twee minpuntjes met Canva:

  • Png downloaden zorgt voor kwaliteitverlies. Wil je een echt scherpe download? Download dan als pdf afdrukken en zet hem in Photoshop om in png
  • foto’s worden een tikje donkerder weergegeven in Canva. Heb je een lichte stijl? Zet dan de belichting van de foto’s ietsje hoger.

www.canva.com

Waarschijnlijk vind je dit ook interessant:

upselling en cross selling fotografen
Kennisbank

Hoe upselling en cross selling inzetten als fotograaf?

Upselling en cross selling zijn termen die je misschien weleens voorbij hebt zien komen. Of misschien nog helemaal niet! Maar wat betekenen deze termen nou precies voor jou als fotograaf? En wat kan jij er praktisch gezien mee? Dat leg ik je uit in deze blog over upselling en cross selling!

Read More »