Van een collega fotograaf kreeg ik de volgende vraag: “Ik zie steeds dat bedrijven bij hun Google vermelding ook de recensies van Facebook en soms ook andere bedrijven erbij hebben staan. Hoe kan ik dit instellen?”

Geen knop

Nu wilde ik dat ik je zo even de knop kon aanwijzen waarmee je dit aan kunt zetten, maar dat gaat helaas niet lukken. Of jij wel of geen recensies bij je Google vermelding hebt staan, hangt namelijk af van het Google algoritme. Je kunt dus niet met een instelling of een code er zelf voor zorgen dat de recensies er bij komen te staan.

Algoritme beïnvloeden

Gelukkig is er een aantal dingen dat je kunt doen om het algoritme een beetje te beïnvloeden. Dat heeft vooral te maken met dat Google de recensies op Facebook (of andere websites) moet kunnen herkennen als zodanig. Hier zijn mijn tips:

Bij mijn zoekresultaten verschijnen meteen 2 recensie resultaten op de eerste pagina

1 Verzamel VEEL reviews op je Facebookpagina en blijf ook steeds nieuwe verzamelen

2 Stel je Facebookpagina in als lokaal bedrijf, oftewel: geef een adres op voor je bedrijf in je pagina. (Je kunt aanvinken dat deze niet zichtbaar is, maar wel doen dus!)

3 Richt Google ‘Mijn bedrijf’ uitgebreid in

4 Gebruik precies dezelfde naam voor je Google Mijn Bedrijf als voor je Facebook pagina

5 Gebruik overal dezelfde NAW gegevens.

6 Gebruik een review widget op je website

7 Google op je eigen bedrijfsnaam en kijk of er op de eerste pagina aan zoekresultaten ook review pagina’s bij zitten. Dat zijn namelijk de pagina’s die mee tellen en die Google oppakt om als externe review te laten zien.

Succes!!


Je vindt dit topic met de volgende zoektermen: